7 Tips Voor De Perfecte Boodschap
Doelgericht problemen oplossen, het leven makkelijker maken en inzichten geven, is waar uw cliënten op wachten.
Lukraak vertellen over wat u weet en laten zien hoe slim u bent, is niet wat uw cliënten willen weten.
Welke inhoudelijke boodschap?
Het is eenvoudig. Praat over mensen, niet over uw produkt of dienst. In andere landen wordt reeds 30% van de marketingbudgetten besteed aan content of anders gezegd storytelling. Mensen willen korte boodschappen en geen boeken meer van 200 pagina’s. Door de tsunami aan informatie die we dagelijks te verwerken krijgen, moeten we filteren. Mensen gaan meer en meer op zoek naar snelle informatie.
Korte boodschappen en geloofwaardigheid
Omdat u kortere boodschappen zou gebruiken, wil niet zeggen dat dit oppervlakkig is. Integendeel, u bent via ‘Duurzame Expertise Marketing’ voor uw gevolg een constante bron van inspiratie, kennis en inzichten via verschillende mediums. U kan nog altijd dieper ingaan op wat u vertelt, maar leert ook op een efficiënte manier te communiceren. Einstein zei: “If you can’t explain it simply, you don’t understand it well enough.”
7 eigenschappen
- ZET AAN TOT ACTIE: De meeste mensen komen bij u terecht omdat ze op zoek zijn naar een oplossing. Voorzie zoveel mogelijk handige tips waarmee ze actie kunnen ondernemen en u zal veel gedeeld worden.
- COMBINEERT: Twee verschillende zaken aan elkaar linken en zo tot nieuwe inzichten komen.
- IS URGENT: Uw boodschap beantwoordt niet alleen de vragen ‘wie ,wat, waar en waarom’ en ook op de vraag ‘waarom nu?’. Geef uw lezers een aanleiding om op dit moment hun tijd te besteden aan wat u geschreven hebt en niet aan iets anders.
- IS VISUEEL: Niet enkel door beelden en video, maar ook door het gebruik van tekstelementen kan u ervoor zorgen dat u uw idee snel en makkelijk overbrengt.
- BIEDT EEN OPLOSSING: Een produkt alleen is geen oplossing, wat u erover te vertellen hebt wel.
- IS ENTERTAINEND: U kan van elk onderwerp iets entertainends maken, als u maar genoeg moeite doet om een leuke invalshoek te bedenken.
- NEEM EEN STANDPUNT IN: Goede blogposts zijn niet halfslachtig, maar gebruiken sterke taal en duidelijkheid. Wees een expert en durf ergens voor te staan.
Bron: ‘Blogboek, Tips en inspiratie voor meer blogplezier’ van Kelly Deriemaeker
Dit praktische boek gaat veel verder dan het schrijven van blogs. Het is een ideale leidraad voor uw business en de aanpak van uw communicatiestrategie via ‘Duurzame Expertise Marketing’. Een scenario voor een video, inspiratie voor een artikel, inhoud voor een dvd of andere manieren van communicatie met uw cliënten vindt u uitgebreid terug in dit zeer praktische boek.
ISBN 9789460012594