Adverteren: Neen!
Duurzame Expertise Marketing wil groei voor zijn Apothekers realiseren op een organische manier. Je kan groei niet stimuleren door bijvoorbeeld adverteren in bladen, magazines of online advertenties. Het kost heel veel geld voor een zeer klein tot helemaal geen rendement, voornamelijk bij adverteren in bladen. Het is het medium van het verleden en is onrendabel in deze tijden.
Organische en duurzame groei
Wij opteren voor een duurzame en gratis manier waarin waarde wordt gedeeld en energie wordt gestoken in de opbouw van een community. Dit kan ook snel en is een fundament dat blijft.
Het belangrijkste is dat dit altijd rendement oplevert in de vorm van volgers, cliënten, expertise, geloofwaardigheid, eventueel online programma’s, e.a.
Advertenties zijn commercieel en hebben weinig meerwaarde voor de lezer en jezelf. Als ze ingezet worden als stimulatie of link naar je online activiteiten, kan dit een optie zijn. Maar ook in dit geval is de kostprijs te hoog in verhouding tot een heel laag rendement.
Je moet al een consistente advertentiestrategie hebben en voor deze zeer hoge budgetten kan je online enorm veel actie ondernemen.
Content is King!
‘Content is King!’ is één van de belangrijkste uitdrukkingen in de internetwereld. Copywriting omvat de waardevolle inhoud die op je website staat. Dit kan in vele vormen, niet enkel in tekst. Ook foto’s, video’s, audio, webinars, online programma’s, … kunnen ‘content’ zijn.
Je blog is een basisfundament. Het verwijst door, linkt, is inhoud voor boek of document, doet verkopen, geeft vertrouwen … Je kan je artikelen archiveren in categorieën als een bibliotheek waar mensen in gaan kijken op het moment dat zij het nodig hebben. Je inhoud blijft toegevoegde waarde leveren, zelfs jaren later.
Goede teksten leiden tot geloofwaardigheid. Je bevestigt je reputatie.