Expertise Delen
Expertise delen in plaats van voor jezelf houden, maakt alle betrokken partijen rijker. Jijzelf vanuit een onbaatzuchtig delen en de ander voor het ontvangen van waardevolle informatie die ze strategisch kunnen gebruiken.
Duurzame Expertise Marketing, het concept van Netcomm Experts, is gericht op delen. Het levert steeds een win-win-situatie op. Het resulteert in zowel materiële als immateriële voordelen. Wat je geeft, krijg je op een of andere manier terug. In volgers, klanten, fans, groei van je netwerk, sales, vertrouwen, geloofwaardigheid enz.
Know-like-trust Factor
Mensen worden geraakt door jou. Je beroert hen. Door hun probleem aan te kaarten, een probleemanalyse en oplossing aan te bieden
Vanuit het vrij en gratis delen van belangrijke en interessante informatie groeit een vertrouwen. Mensen gaan je als een autoriteit zien na verloop van tijd. Dit groeiende vertrouwen heeft tot gevolg dat ze vroeg of laat beroep op je diensten zullen doen. Het voordeel is dan dat je vertrekt vanuit een ijzersterke basis. Bij koude contacten (prospectie of een eerste contact) moet vertrouwen opgebouwd worden.
Bij het systematisch delen ga je de know-like-trust-factor activeren. Mensen kennen je door het delen van je expertise. Ze hebben echt het gevoel dat ze je kennen. Als je dan contact krijgt, is het vertrouwen er al. Je hebt het stap per stap opgebouwd. Mensen houden van je, ze waarderen je reeds. Vanzelfsprekend geeft dit een boost aan het vertrouwen waardoor samenwerkingen een logisch gevolg zijn.
Expertise verkrijg je door te delen. Maar eveneens wordt je door te delen aanvaard als expert. Je bouwt een connectie op met de juiste doelgroep van geïnteresseerden.
Persoonlijke kanalen
Hoe je expertise deelt, is afhankelijk van wie je zelf bent. Hou hierbij wel rekening met het feit dat informatie bij iedereen anders binnenkomt. Je hebt visuele, auditieve en kinestetische mensen. De ene ontvangt door woorden, de andere door geluid, de andere moet het kunnen voelen… Daarom is het belangrijk dat je inzet op mediums die op deze 3 aspecten inspelen.
E-Books of Tips zijn woorden en is geschikt voor mensen die rationeel en begrijpend analyseren. Maar niet iedereen leest graag. Daarom komt informatie bij sommigen beter binnen via video’s of webinars. Ze zien en horen je dan. Mensen krijgen er een gevoel bij, ook van herkenbaarheid. Video is ongetwijfeld het medium met het meeste impact. Je kan zowel de visuele, auditieve als kinestetische kant bereiken door video.
Kies de kanalen die bij je passen. Afhankelijk van je doelgroep kan je een keuze maken. Gebruik je E-Books, Blog, E-mailmarketing, Social Media-kanalen als Facebook, Twitter, LinkedIn…, You Tube of WebinarJam? Doe wat voor jou goed voelt en bij jou past en kijk ook naar je doelgroep. Sommige kanalen zijn geschikt voor je doelgroep, andere weer niet.