The Money is in the List
‘The money is in the list’ is een bekende uitspraak in de marketingwereld. Het betekent dat je met e-mailmarketing geld, maar ook andere dingen, kunt genereren. Als je het toepast leidt het tot klanten, omzet, winst. Op korte termijn haal je mooie resultaten, maar je creëert eveneens een grote meerwaarde en duurzaamheid op lange termijn.
Community Building of E-mailmarketing is, samen met je website, de ruggengraat van je praktijk. Je communiceert op verschillende manieren met je achterban. Daardoor bouw je vertrouwen, connectie, inzichten en inkomsten op.
Als je een nieuwe dienst hebt, nieuwigheden binnen een bestaande dienst, nieuws en waardevolle inzichten om te delen, een video, een E-Book, tips of wat dan ook, met een eenvoudige mail op de juiste manier creëer je nieuwe klanten, activeer je bestaande klanten, afspraken en zoveel meer.
Het geweldige is eens je dit opgezet hebt je daarna bijna geen operationele kosten meer hebt. Het enige wat je moet doen is je focussen op je vakgebied en waardevolle inhoud delen met je achterban en af en toe een dienst of product in the picture zetten om te promoten.
Je lijst groeit, je verkopen, afspraken, cliënten groeien organisch mee. Het is heel duurzaam en … geautomatiseerd.
‘The money is in the list’ is bijna de waarborg voor succes. Als je morgen alles verliest, maar je hebt een grote lijst met e-mailadressen, dan ben je onmiddellijk terug geld aan het verdienen.
Het is de basis, ruggengraat, fundament, … alles waar je op kunt bouwen, steunen en verder ontwikkelen.
Tracht bij de opbouw van je lijst niet te verkopen. Het is echt ‘not done’. Je zal snel merken dat je verkoopt door onbaatzuchtig te geven. Je community zal het ook aanvaarden dat je af en toe een commercieel voorstel doet, maar het is niet de basisinstelling.