Website voor Apotheker is een Verlengstuk van je Expertise
Mond-tot-mondreclame is voor velen de beste reclame. Dit klopt ook volledig. Alleen is mond-tot-mond-reclame geëvolueerd. Je website is je fundament hiervoor. Apothekers en ook andere Vrije Beroepen delen hun expertise meer en meer online. Dit leidt tot vertrouwen en nieuwe klanten. Klantenwerving alsook het behouden van klanten is anno 2017 meer dan ooit een vertrouwenskwestie. Gouden Gids en print media zijn achterhaalde middelen tot bekendmaking. Content en een professionele website zijn je strategische beleidsinstrument.
Expert wordt je door te delen
Particulieren en bedrijven hebben een onbeperkte keuze uit apothekers, zelfs binnen een bepaalde gemeente en regio. Het is daarom van belang om te zorgen dat je eruit springt. Er is geen betere manier dan dit te doen vanuit je kwaliteiten, namelijk je expertise in je vakgebied.
Je website mag niet enkel je digitaal visitekaartje worden, het is bij uitstek het podium waar je laat zien wat je als apotheker in petto hebt. Je toekomstige klanten zullen de keuze maken op basis van jouw kwaliteiten als probleemoplosser. Als ze voelen dat jij de oplossing hebt voor hun probleem of vraag, dan zullen ze voor jou kiezen.
Een blog is een interessante tool om je expertise te delen. Je website-bezoekers worden dan volgers en je bouwt op korte termijn online een bibliotheek aan waardevolle informatie op. Dit doet je ook weer enorm scoren in Google waardoor je een prominente plaats inneemt in Google. Dat is een garantie voor bezoekers én klanten.
Gouden Gids is passé, Google is de weg
Vroeger keken mensen in het telefoonboek om op zoek te gaan naar een apotheker of ander bedrijf. Het papieren boek van de Gouden Gids werd een online versie, maar de behoeften en het gedrag van mensen is totaal veranderd. We kijken niet meer in de Gouden Gids, er wordt niet meer gezocht via de Gouden Gids.
Particulieren en bedrijven zoeken via Google. Zoektermen en combinaties van zoektermen leiden tot de apothekers waarvoor mensen kiezen. Google rules!
Het is van belang om een volwaardige website te hebben met een professionele uitstraling, waardevolle inhoud en vooral aangepast aan jouw identiteit. Een website mag geen eenheidsworst zijn. Het moet volledig weergeven wie jij bent, je authentieke ik.
Daarom is het belangrijk om een website te laten maken door een marketeer, niet door een techneut of een designer. Technische snufjes of schilderijen doen je niet scoren. Een marketeer maakt een website vanuit het doel om rendement te maken. Nieuwe klanten werven, bestaande klanten behouden of activeren, volgers creëren, een lijst opbouwen … leidt tot omzet en winst en vooral een duurzame opbouw van je zaak.